Naučte se ovládat loď - vyberte si
z naší nabídky kurzů
Plachtěte a relaxujte
nabízíme více jak 100
různých destinací
I v zimě můžete plachtit v teple
nabízímé Vám více jak 1000 lodí
v Karibiku a Thajsku
Potřebujte více praxe ?
Přihlašte se na naše zdokonalovací kurzy
a přeplavby.
Potřebujte poradit od profesionála?

+420 723 095 704 | Jan Hanzl

1
2
3
Na otázku zda pojišťovat nebo ne je naše odpověď zcela jasná:  ANO POJIŠŤOVAT. Stojí to sice... více
VÍTEJTE NA PALUBĚ AŤ JIŽ MÁTE AMBICE MÍŘIT PŘÍMO NA MOŘE, NEBO CHCETE ZŮSTAT NA JEZERECH ČI... více
POROVNÁNÍ PLACHETNICE A KATAMARANU Plachetnice (Monohull)-výhody    ... více

Corona virus - opatření

Vážení přátelé jachtingu,

Situace kolem Corona viru se mění každý den, stejně tak se mění každý den výhledy na budoucnost charterů pro letošní rok. Dali jsme Vám dohromady soubor informací z dosavadních zkušeností, které máme z překládání termínu pronájmu na duben a začátek května 2020.

Realita do dnešního data je taková, že každý majitel lodi k řešení přistupuje jinak a podmínky jsou tedy různé. Nemusí vždy platiti, že přeložení termínu je bráno jako samozřejmost, jak někteří možná tvrdí*:
 

- některý majitel lodi překládá  na podzim 2020

- najdou se i tací co překládají i na rok 2021

- některý majitel lodi nedělá vůbec nic a vyčkávají ( těch je ale opravud jen pár)

- někteří požadují za přeložení poplatek (5-15%) a  někdy se to povede zdarma,

- absolutní většina těch, kdo přistupují aktivně se ovšem vymezila časově a  řeší jen chartery cca 30 dnů do vyplutí. Zkrátka se čeká, zda se něco nezmění !
.- některé větší společnosti například již komunikují jen přes automat, který dává žádosti o řadí do pořadníků a řeší vše podle data vyplutí.
- Nikdo zatím nevracel zálohy a jak se situace posouvá je jasné, že to nikdo ani neudělá, protože dle smluv nemusí a za druhé by to bylo pro majitele lodí  jasně likvidační.

Co tedy dělat ?

Pošlete nám  prosím písemně termín, na který byste zvažovali přeložení plavby a my hned zahájíme s majiteli jednání. Věříme, že přeložení na podzim by mělo být bezpečné a bez dalších překladů. Zároveň je asi i lepší než nejistý překlad na rok 2021. Ale situace se může dále vyvíjet. Věřte, že Vám chceme vyjít maximálně vstříc, ale víc než jednat a jednat  s majiteli lodí (dle vašeho zadaní) ani dělat nemůžeme. Podle dosavadního postupu majitelů  je tedy zatím vhodné zahájit jednání 2 týdny před termínem doplatku, který máte ve smlouvě a to o přeložení.

Pozitivní zatím jet to,že se posuvají platby doplatků (druhých záloh) a to téměř na den vyplutí. Naší snahou je také na tyto doplatky získat záruky (státní, bankovní).

Závěrem jedno konstatování. Od vyhlášení nouzového stavu v naší zemi, neuzavíráme žádné obchody z naší nabídky, nevedeme žádnou inzerci zaměřenou na prodeje a plně se soustředíme na řešení a pomoc klientům.

V současné době je nabízení jakýchkoli plaveb „za super podmínek“ z naší strany považováno za neslušné a neetické. 

Věřte, že také děláme vše proto, abychom se v létě 2020 v Chorvatsku, a na moři obecně, všichni ve zdraví sešli.

Přeji Vám  hodně  zdraví a duševní pohod a věřím, že to zvládneme !

Aneta Volná a Jan Hanzl, AZ Yacht Charter

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Charter lodí není cestovní služba, na kterou by se mohla vztahovat jakékoliv vyšší nařízení o stornu bez poplatků a podobně a to za všech situací od válek po epidemie. Všechny kroky se řídí podmínkami majitelů lodí. Majitelé lodí (zahraniční společnosti) řeší svůj postup s ohledem na klienty, ale i  svojí další ekonomickou existenci. Tím je dána velká odlišnost v přístupu. Ale ve všech případech platí, že každý vstřícný přístup je dán dobrou vůlí majitelů lodí.


www.zhotoveniwebu.cz | www.studiografiky.cz